Kjøpsbetingelser

 

1. Firma
www.blomsterhagen.no er levert av Blomsterhagen på Abildsø AS, organisasjonsnummer 811742732. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontaktinformasjon:
Telefon nummer: 46516511 epost adresse: post@blomsterhagen.no Juridisk adresse/postadresse: Olav Helsets vei 5, 0694 Oslo Besøksadresse: Plogveien 100, 0681 Oslo

2. Priser
Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

3.1 Betaling
Betaling skjer ved den valgte betalingsmåten i kassa. Betalingsmåten er levert av Bambora. Vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort for alle varer unntatt kurs gjøres når varen er sendt. For kurs trekkes kortet ved bestilling for å sikre din kursplass.

3.2.1 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Walley tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Walley. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på https://www.walley.no/kundeservice/

Ved valg av faktura er forfallstiden 30 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på https://login.walley.se/authenticate?serviceProviderId=OAuthProfile&client_id=minasidorwalley&acr=urn%3Awalley%3Anbid-mobil%3Asig&acr=urn%3Awalley%3Anbid%3Asig&resumePath=%2Fauth&state=R_RaOGrehxITX28KFGsi8wlazw9ZM9Vkef og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Walleys faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:
https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_NO.pdf

3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Walleys kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector Bank's kundeservice via e-post på hello@walley.no eller via telefon 22 41 14 55, mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00

Se også FAQ på https://www.walley.no/kundeservice/

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Walley. Walley tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Walleys kundeservice via e-post hello@walley.no eller via telefon 22 41 14 55, mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00.

3.3.4 Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 30 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

4. Frakt og leveringsmetoder
Hente i Åkerbutikken innenfor butikkens åpningstider eller til avtalt tid er gratis. Når Åkerbutikken er stengt på vinteren tilbyr vi henting i våre lokaler på Skullerud, Olaf Helsets vei 5. Vi oppbevarer ordren din i kun 30 dager. Ferskvare mister sin kvalitet med tiden. Friske blomster oppbevarer vi på kjøl, men forringes raskt. Vi tar ikke ansvar på kvalitet etter hentedato. Frø, løk og knoller oppbevares etter hentedato i romtemperatur. Posten Servicepakke har fastpris 149,-. Forsendelsen kan spores. Postens brevpost for kjøp av frø har fastpris: 55,- Med brevpost får du bare delvis sporet varene dine. Budlevering i Oslo og Omegn. Budet leverer på formiddagen før kl 15 eller på ettermiddagen etter kl 16. Pris i Oslo: 140,- Pris Oslo omegn: 170,- Tjenesten leveres av Oslo bud og blomsterservice.

4.2 Leveranser
Vi pakker og sender bestillinger minst to ganger i uka. Løk og knoller sendes når vi har varene på lager, normalt i mars. Høstløk sendes så snart de er på lager.

Bestilling av snittblomster må leveres senest dagen før de skal sendes. Bestillinger samme dag kan ringes inn på telefon 46516511.

Du er selv ansvarlig for å fylle ut korrekt navn og adresse ved bestilling. Pakker og brev som ikke kommer frem grunnet feil adresse, kan vi dessverre ikke ta ansvar for.

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via post@blomsterhagen.no for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov med unntak av ferskvare som løker, knoller, frø og snittblomster.

Vi pakker alle våre varer for hånd hos oss. Men skulle det mot formodning være transportskader eller produksjonsfeil ved varen, så bytter vi den gjerne uten ekstra omkostninger. Ta kontakt via epost post@blomsterhagen.no med bilder av varen og ordrenummer. Hvis du ikke er helt fornøyd fortell det til oss. Hjelp oss å bli enda bedre slik at vi kan iverksette tiltak. Reklamasjoner på løker, knoller og frø blir vurdert av utdannede gartnere ut ifra informasjonen som blir gitt. Vi forsøker å gjengi varene våre på en så korrekt måte som mulig med beskrivelse, mål og bilde. Små variasjoner kan forekomme i blomsterfarge ut i fra bildet grunnet dyrkningsforhold og lys.

Vi leverer ikke erstatninger for varer som ikke kan leveres med mindre dette er avtalt med kunden.

4.3.1 Løker og knoller
Løker og knoller skal undersøkes ved mottak. Er du ikke fornøyd med varen ber vi deg sende oss bilde sammen med ordrenummer.

Vi har garanti på at løken eller knollen skal være den sorten du bestiller. Skulle det være en feil med sorten, så send oss et bilde av planten med ordrenummer og vi refunderer beløpet eller forsøker å erstatte varen.

Vi kan ikke ta ansvar for feil stell eller hvis planten er plantet på andre måter enn det vi anbefaler. Vær, vinterforhold og lokale skadedyr som vi ikke kan råde over er ikke en reklamasjonsgrunn.

4.3.2 Frø
Vi har garanti på at frøene du kjøper fra oss skal være sortsekte. Skulle det være en feil med sorten, så send oss en mail med bilde av planten med ordrenummeret ditt og vi refunderer beløpet for frøposen. Hvis du ikke får spiring på frøene, send oss en epost med ordrenummer og fortell oss når frøene er sådd, hvor de er satt med tanke på lys og temperatur og hvilken type jord du har brukt. Hvert tilfelle vurderes individuelt ut i fra den informasjonen som blir gitt, da forskjellige frø har forskjellige krav til hva de trenger for å spire og det er forskjell på hvor lang tid de bruker på å spire. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter såing og senest et år innen kjøpsdato.

4.3.3 Snittblomster
Snittblomster er ferskvare og krever rett stell. Snitt blomstene med en ren kniv/hagesaks og sett de i en ren vase med rent vann. Tilsett medfølgende holdbarhetsmiddel til vannet og bytt gjerne vann etter noen dager. Snittblomster varierer i holdbarhet, men skal stå minst i 5 dager.

4.3.4 Gavekort
Gavekortene vi tilbyr har gyldighet i ett år. Gavekortene kan brukes både i nettbutikken og i Åkerbutikken. De kan ikke veksles inn i penger.

5. Angrerett
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten

Hvis du benytter din rett til å heve kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene.

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

Løk, knoller og snittblomster er ferskvare og angrerettlovens bestemmelse gjelder ikke.

Tidsbestemte hobbykurs er også unntatt angrefristloven, og blir ikke refundert. Vi anser ikke kursplassen som personlig, og plassen kan selges eller gis bort hvis du ikke kan stille på kurset du har meldt deg på til. I perioder har vi en festet post på Facebook for kjøp og salg av kursplasser våre kunder imellom. Utover dette er kjøp av kursplass i nettbutikken bindende.

6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.

Når du melder deg på kurs hos oss kan ditt navn og epostadresse bli lagret i excel. Det vil ikke bli brukt til annet enn å informere deg angående kurset og vil bli slettet så snart kurset er over.

7. Kontakt & Support
Kontakt og support vil du finne her: https://blomsterhagen.no/kontakt

8. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

9.1 Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.

9.2 Endring av kontrakts
Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

9.3 Klager
Ved klage, vennligst kontakt oss på post@blomsterhagen.no

9.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol

Ved å klikke på knappen bekrefter du at du er enig i våre følgende vilkår og betingelser